Home » Wypożyczalnia hulajnóg elektrycznych w Krakowie » Regulamin wypożyczalni internetowej
SPIS TREŚCI:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
USŁUGI ELEKTRONICZNE W WYPOŻYCZALNI INTERNETOWEJ
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY WYPOŻYCZENIA
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY O UDZIAŁ W WYCIECZCE
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
OPINIE
NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
ZAŁĄCZNIK NUMER 1 DO REGULAMINU WYPOŻYCZALNI INTERNETOWEJ:
OGÓLNE WARUNKI WYPOŻYCZENIA (OWW)
Ten Regulamin Wypożyczalni Internetowej został przygotowany przez prawników serwisu Regulaminowo.pl. Wypożyczalnia internetowa www.escooters.krakow.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
Wypożyczalnia internetowa dostępna pod adresem internetowym www.escooters.krakow.pl prowadzona jest KOALAS.DIGITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krakowie (adres siedziby i adres do doręczeń: Aleja Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001034646; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5 000 zł; NIP: 6751782064; REGON: 525234310, adres poczty elektronicznej: go@escooters.krakow.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 572 552 076.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Wypożyczalni Internetowej w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Wypożyczający. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Wypożyczalni Internetowej. Polityka prywatności zawiera
przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Wypożyczalni Internetowej, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Wypożyczalni Internetowej plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Wypożyczalni Internetowej, w tym zawieranie Umów Wypożyczenia jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Wypożyczalni Internetowej Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Wypożyczającego).
Definicje:
CENA WYPOŻYCZENIA – wynagrodzenie Wypożyczającego z tytułu Umowy Wypożyczenia Pojazdu.
CONCIERGE – usługa doradztwa w zwiedzaniu Krakowa.
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Wypożyczalni Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Pojazdów do elektronicznej listy oraz określenie warunków Umowy Wypożyczenia, w tym Okresu Wypożyczenia i sposobu płatności.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Wypożyczalni Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia dotyczącego Wycieczki, wypożyczenia Pojazdu, skorzystania z innej usługi, takiej jak
Concierge.
KAUCJA, KAUCJA ZWROTNA – kwota wskazana Klientowi podczas wypełniania Formularza Zamówienia, wpłacana Wypożyczającemu przez Klienta, najpóźniej przy odbiorze Pojazdu, zabezpieczająca pokrycie należności z tytułu Umowy Wypożyczenia, przysługujących Wypożyczającemu w dniu zwrotu Pojazdu przez Klienta.
KLIENT – pełnoletnia (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Wypożyczenia lub Umowę o Udział Wycieczce z Wypożyczającym.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
OKRES WYPOŻYCZENIA – czas na jaki zostaje zawarta Umowa Wypożyczenia, liczony od Pierwszego Dnia Wypożyczenia do dnia zwrotu Pojazdu do Wypożyczającego.
OGÓLNE WARUNKI WYPOŻYCZENIA, OWW – odrębny dokument określający warunki Umowy Wypożyczenia, które mają zastosowanie w razie braku odmiennych ustaleń między Klientem i Wypożyczającym.
PIERWSZY DZIEŃ WYPOŻYCZENIA – dzień wydania Pojazdu Klientowi (rozpoczęcie biegu Okresu Wypożyczenia),
rozumiany jako dzień udostępnienia Pojazdu do odbioru przez Klienta lub dzień dostarczenia Pojazdu Klientowi
POJAZD – dostępna w Wypożyczalni Internetowej hulajnoga elektryczna będąca przedmiotem Umowy Wypożyczenia między Klientem a Wypożyczającym. Dokładny opis Pojazdu wskazany jest na stronie internetowej Wypożyczalni Internetowej, przy danym Pojeździe.
REGULAMIN – niniejszy regulamin wypożyczalni internetowej.
REZERWACJA – rezerwacja dokonana za pomocą Formularza Zamówienia dostępnego na stronie internetowej Wypożyczalni Internetowej. Rezerwacja poprzedza moment zawarcia Umowy Wypożyczenia.
UMOWA WYPOŻYCZENIA – umowa najmu Pojazdu zawierana albo zawarta między Klientem a Wypożyczającym w lokalu wypożyczalni na podstawie Zamówienia złożonej uprzednio za pośrednictwem Wypożyczalni Internetowej.
UMOWA O UDZIAŁ W WYCIECZCE – umowa o udział w Wycieczce, zawarta pomiędzy Klientem a Usługodawcą na
podstawie Zamówienia dokonanego przez Klienta poprzez Formularz Zamówienia.
UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – umowa o świadczenie usług, w tym w szczególności usługi Concierge, dostępnych do zamówienia poprzez stronę Wypożyczalni Internetowej.
WYCIECZKA – dostępna w Serwisie Internetowym wycieczka obejmująca usługi wskazane w jej opisie, świadczone przez Usługodawcę, która może być przedmiotem Zamówienia składanej przez Klienta, a następnie stanowić może przedmiot Umowy o Udział w Wycieczce zawieranej pomiędzy Usługodawcą a Klientem. Szczegółowe informacje na temat Wycieczki wskazane są na stronie Serwisu Internetowego w opisie danej Wycieczki.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Wypożyczającego na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Wypożyczalni internetowej.
USŁUGA REZERWACYJNA – usługa polegająca na zarezerwowaniu Pojazdu dla Klienta, tj. zapewnieniu Klientowi możliwości skorzystania z wypożyczenia Pojazdu i zawarcia Umowy Wypożyczenia w okresie wskazanym przez niego w Zamówienia.
USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
WYPOŻYCZAJĄCY, USŁUGODAWCA – KOALAS.DIGITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z
siedzibą w Krakowie (adres siedziby i adres do doręczeń: Aleja Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001034646; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5 000 zł; NIP: 6751782064; REGON: 525234310, adres poczty elektronicznej: go@escooters.krakow.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 572 552 076.
WYPOŻYCZALNIA INTERNETOWA – wypożyczalnia internetowa dostępna pod adresem internetowym:
ZGŁOSZENIE – oświadczenie woli Klienta i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o Udział w Wycieczce w dostępnym terminie, które prowadzi może do zawarcia Umowy o Udział w Wycieczce z Usługodawcą na zasadach i w trybie określonym niniejszym Regulaminem.
ZLECENIE WYPOŻYCZENIA – dokument określający podstawowe elementy Umowy Wypożyczenia, w szczególności: datę Zlecenia, Okres Wypożyczenia, wysokość Kaucji, Cenę Wypożyczenia, Pojazdy stanowiące przedmiot Umowy Wypożyczenia.
W Wypożyczalni internetowej dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia (Usługa
Rezerwacyjna) oraz Formularz Kontaktowy.
Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej oraz hasło.
Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: go@escooters.krakow.pl.
Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem wybrania przez Klienta usługi, którą Klient jest zainteresowany (w tym np. Wycieczki, Pojazdu do wypożyczania lub innej usługi, takiej jak Concierge. Następnie Klient dodaje usługę do elektronicznego koszyka i wypełnia Formularz Zamówienia. Złożenie Zamówienia i zawarcie, odpowiednio – Umowy Wypożyczania, Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy o Udział w Wycieczce następują po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Wypożyczalni Internetowej pola akcji pozwalającego na dokonanie płatności za pomocą Google Pay lub Apple Pay – w przypadku innego
rodzaju płatności – pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Wypożyczalni Internetowej). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych wskazanych jako
obowiązkowe.
Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Wypożyczalni Internetowej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści.
Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6. Regulaminu.
Zawarcie Umowy Wypożyczenia, Umowy o Udział w Wycieczce, jak również Umowy o Świadczenie Usług, między Klientem a Wypożyczającym/Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Wypożyczalni Internetowej zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
Cena usługi uwidoczniona na stronie Wypożyczalni Internetowej podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami usługi będącej przedmiotem Zamówienia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się, odpowiednio, Umową Wypożyczenia, Umową o Udział w Wycieczce lub Umową o Świadczenie Usług.
Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę/Wypożyczającego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy o Udział w Wycieczce lub Umowy o Świadczenie Usług. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta właściwa umowa między Klientem a Usługodawcą/Wypożyczającym.
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Wypożyczenia, Umowy o Udział w Wycieczce lub Umowy o Świadczenie Usług następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Wypożyczalni Internetowej oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Usługodawcy.
Wypożyczający udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu dokonanej Umowy Wypożyczenia i Umowy o Udział w Wycieczce:
Płatność gotówką w miejscu odebrania Pojazdu przez Klienta lub w miejscu rozpoczęcia Wycieczki.
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisów Przelewy24.pl i Google Pay – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Wypożyczalni Internetowej w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/, https://policies-.google.com/terms?hl%3Den-US.
Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl lub Google Pay. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
Przelewy24.pl – spółka PAYPRO SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł, NIP 7792369887, REGON 301345068.
GooglePay - Google Ireland Limited z siedzibą pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Spółka zarejestrowana i działająca zgodnie z prawem Irlandii (Numer rejestracyjny: 368047 / Numer VAT: IE6388047V).
Płatność przelewem na rachunek bankowy Wypożyczającego/Usługodawcy.
Apple Pay - Apple Distribution International Ltd. z siedzibą w Cork (Irlandia) (adres siedziby: Hollyhill Industrial Estate,
Hollyhill, T23 YK84, Cork Irlandia) spółka zarejestrowana i działająca zgodnie z prawem Irlandii (Numer rejestracyjny 470672).
Termin płatności:
Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 1 dnia kalendarzowego od dnia złożenia Zamówienia, jednak nie
później jak poprzedniego dnia przed, odpowiednio, Pierwszym Dniem Wypożyczenia lub dniem, w którym odbywa się Wycieczka.
Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Pojazdów, Umów Wypożyczenia, Umów o Udział w Wycieczce, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Wypożyczalni Internetowej.
Reklamacja może zostać złożona na przykład:
pisemnie na adres: Aleja Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków;
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: go@escooters.krakow.pl.
Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
otrzymania.
Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Usługodawcy/Wypożyczającego:
W przypadku reklamacji Usługi Wypożyczenia lub usług wynikających z Umowy o Udział w Wycieczce, odpowiedzialność Wypożyczającego/Usługodawcy określają przepisy art. 471, 491, 743-751 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Wypożyczającego/Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności w razie braku zgodności usługi z właściwą umową.
W przypadku reklamacji treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, odpowiedzialność Wypożyczającego/Usługodawcy określają przepisy określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Wypożyczającego/Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności usługi lub treści z właściwą umową.
W przypadku reklamacji rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, odpowiedzialność Wypożyczającego/Usługodawcy określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Wypożyczającego/Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności rzeczy z właściwą umową.
Zawarte w punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
Ważne - Możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR wygasa z dniem 20 marca 2025 r., a sama platforma zostanie zlikwidowana 20 lipca 2025 r. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m. in. w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (2) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Wypożyczający/Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Wypożyczającego/Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (3) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Wypożyczający/Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Wypożyczającego/Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Wypożyczający/Usługodawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
Z zastrzeżeniem pkt. 8.1 Regulaminu, konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: go@escooters.krakow.pl.
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez konsumenta, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem. Ponadto, niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w
nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone
Wypożyczający/Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta. W zakresie weryfikacji Wypożyczający uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta okazania dokumentów, certyfikatów czy zaświadczeń niezbędnych do dokonania weryfikacji.
Wypożyczającemu/Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Klientem/Usługobiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta/Usługobiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Wypożyczającego/Usługodawcy.
Wypożyczający/Usługodawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta/Usługobiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy.
Odpowiedzialność Wypożyczającego/Usługodawcy w stosunku do Klienta/Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconych należności z tytułu dokonanej Zamówienia, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Wypożyczający/Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta/Usługobiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta/Usługobiorcy.
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Wypożyczającym/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Wypożyczającego/Usługodawcy.
Sprzedawca umożliwia swoim Klientom dostęp do opinii o Wypożyczalni Internetowej oraz o usługach dostępnym w Wypożyczalni Internetowej na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
Opinie mogą być udostępniane w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu
umieszczonego na stronie Wypożyczalni Internetowej.
Usługodawca nie weryfikuje, czy opinie uwidocznione na stronie Wypożyczalni Internetowej pochodzą od jego Klientów, którzy korzystali z danej usługi.
Wszelkie uwagi odnośnie opinii mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w
punkcie 6. Regulaminu.
Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Wypożyczalni Internetowej i Wypożyczającego/Usługodawcy. Klient co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Wypożyczalni Internetowej, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia/Zgłoszenia). W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
PUNKT KONTAKTOWY - Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej go@escooters.krakow.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
Na adres poczty elektronicznej go@escooters.krakow.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu
dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Wypożyczalni Internetowej, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorców:
Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Wypożyczalni
Internetowej:
obowiązek korzystania z Wypożyczalni Internetowej, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Wypożyczalni Internetowej;
zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Wypożyczalni Internetowej, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Wypożyczalni Internetowej oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
obowiązek korzystania z Wypożyczalni Internetowej w sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Wypożyczalni Internetowej lub osób trzecich.
Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Wypożyczalni Internetowej. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że
informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
Językami komunikacji Wypożyczającego/Usługodawcy z Klientem są język angielski i język polski.
Zmiana Regulaminu:
Wypożyczający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub wykonania umowy; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Wypożyczalni Internetowej, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Wypożyczalni Internetowej, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
W przypadku umów o charakterze ciągłym Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Rezerwacje oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Wypożyczenia.
W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Wypożyczającym, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/ Wypożyczający gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
Określenia użyte w Umowie oraz w niniejszych OWW i rozpoczynające się wielką literą mają następujące znaczenia:
CENA WYPOŻYCZENIA – czynsz należny Wypożyczającemu od Klienta z tytułu Umowy Wypożyczenia Pojazdu.
KAUCJA, KAUCJA ZWROTNA – kwota wpłacana Wypożyczającemu przez Klienta, najpóźniej przy odbiorze Pojazdu, zabezpieczająca roszczenia Wypożyczającego z tytułu zawarcia Umowy Wypożyczenia, przysługujące Wypożyczającemu w dniu zwrotu Pojazdu przez Klienta.
MIEJSCE ZWROTU – miejsce, w którym zgodnie z Umową Wypożyczenia powinien nastąpić zwrot Pojazdu przez
Klienta.
OGÓLNE WARUNKI WYPOŻYCZENIA, OWW – niniejszy dokument, określający warunki Umowy Wypożyczenia, które mają zastosowanie w razie braku odmiennych ustaleń między Klientem i Wypożyczającym.
OKRES WYPOŻYCZENIA – czas, na jaki zostaje zawarta Umowa Wypożyczenia, liczony od Pierwszego Dnia Wypożyczenia do dnia zwrócenia Pojazdu przez Klienta do Miejsca Zwrotu.
PIERWSZY DZIEŃ WYPOŻYCZENIA – dzień, w którym Pojazd zostaje udostępnione Klientowi do korzystania zgodnie z Umową Wypożyczenia (rozpoczęcie biegu Okresu Wypożyczenia). Pierwszym Dniem Wypożyczenia jest data zawarcia Umowy Wypożyczenia lub ewentualnie inna, późniejsza data wskazana przez Strony w Umowie Wypożyczenia.
POJAZD – pojazd, tj., hulajnoga elektryczna, której szczegółowe dane identyfikacyjne wskazane zostały w Umowie Wypożyczenia wraz z ewentualnym wyposażeniem dodatkowym.
Przedmiotem Umowy jest najem Pojazdu przez Klienta.
Umowa zawarta zostaje na piśmie i obejmuje najważniejsze warunki najmu, w tym rodzaj i szczegółowe parametry Pojazdu, Cenę Wypożyczenia, Kaucję Zwrotną oraz Okres Wypożyczenia.
W zakresie nieuregulowanym Umową zastosowanie znajdują niniejsze OWW.
Wypożyczający obowiązany jest oddać Klientowi w najem sprawny, możliwy do użytku zgodnie z jego przeznaczeniem.
Warunkiem wydania Pojazdu przez Wypożyczającego jest wpłata przez Klienta Kaucji Zwrotnej oraz Ceny Wypożyczenia w wysokości oraz w sposób określony w Umowie.
Pojazd będzie gotowe do odbioru przez Klienta w Pierwszy Dzień Wypożyczenia w godzinach otwarcia wypożyczalni.
Do używania Pojazdu w trakcie Okresu Wypożyczenia uprawniony jest wyłącznie Klient lub inna uprawniona osoba, dla
której Klent wypożyczył Pojazd. W razie powierzenia Pojazdu innej osobie trzeciej bez uprzedniej, wyraźnej zgody Wypożyczającego, Klient ponosi odpowiedzialność solidarnie z tą osobą za wszelkie jej działania i zaniechania.
Klient zobowiązany jest do używania Pojazdu będącego przedmiotem Umowy Wypożyczenia tylko w Okresie Wypożyczenia, w sposób określony w niniejszych OWW oraz w sposób odpowiadający jego właściwościom i przeznaczeniu.
Klient zobowiązany jest do zwrotu Pojazdu w stanie niepogorszonym, jednak nie ponosi odpowiedzialności za zużycie Pojazdu będące następstwem prawidłowego używania. W przypadku uszkodzenia Pojazdu powstałego z winy Klienta Wypożyczający ma prawo dochodzić odszkodowania za powstałą szkodę w granicach przewidzianych prawem.
W przypadku stwierdzenia przez Strony usterki lub uszkodzeń Pojazdu podczas jego wydawania lub zwrotu, stwierdzone usterki lub uszkodzenia powinny zostać zaznaczone na protokole zdawczo-odbiorczym. W przypadku stwierdzenia usterki lub uszkodzenia podczas wydawania Pojazdu, Wypożyczający uzgadnia z Klientem dalszy tok postępowania, w szczególności może zaproponować niezwłoczną wymianę Pojazdu na inne, sprawne Pojazd o najbardziej zbliżonych parametrach. Czas wymiany nie wlicza się do Okresu Wypożyczenia. Niniejszy punkt OWW nie ma na celu wyłączać innych uprawnień Klienta, mogących przysługiwać mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa.
Klient zobowiązany jest do korzystania z Pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi, zgodnie z niniejszymi OWW oraz wszelkimi innymi dokumentami udostępnionymi Klientowi przy zawarciu Umowy Wypożyczenia oraz dołączonymi do Pojazdu, a także zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Klient zobowiązany jest nie przekazywać Pojazdu osobom trzecim, bez wyraźniej zgody Wypożyczającego, a w razie przekazania Klient ponosi odpowiedzialność za ich działania i zaniechania, jak za działania i zaniechania własne.
Z chwilą odebrania Pojazdu, aż do chwili wydania Pojazdu z powrotem Wypożyczającemu, na Klienta przechodzi ryzyko utraty Pojazdu oraz uszkodzenia Pojazdu.
Wszelkie opłaty wynikające z bieżącej eksploatacji Pojazdu podczas jego wypożyczenia, jeżeli mają zastosowanie, obciążają Klienta.
W przypadku jakichkolwiek awarii, utraty bądź uszkodzenia Pojazdu w trakcie Okresu Wypożyczenia, Klient powinien niezwłoczne poinformować Wypożyczającego o zaistniałym problemie, korzystając z danych kontaktowych podanych w Umowie, poprzez wskazanie numeru Umowy, danych Pojazdu oraz opisu problemu. Nadto Klient może zostać poproszony o pilne zwrócenie Pojazdu Wypożyczającemu w sposób i miejscu ustalonym indywidualnie przez Strony.
W przypadku braku zwrotu Pojazdu przez Klienta, ostatniego dnia trwania Umowy Wypożyczenia, Wypożyczający
uprawniony jest do naliczania Klientowi opłaty za bezumowne korzystanie z Pojazdu.
Klient obowiązany jest pozostawić Pojazd i jego wyposażenie w stanie niepogorszonym, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zużycie Pojazdu oraz jego wyposażenia będące następstwem prawidłowego używania i normalnej eksploatacji.
Klient nie jest upoważniony do samodzielnej ingerencji w Pojazd ponad jego normalne użycie, w tym do jego demontażu, naruszenia zabezpieczeń gwarancyjnych, ingerencji w oprogramowanie Pojazdu, przeróbek, zmian konstrukcyjnych i napraw.
Cena Wypożyczenia Pojazdu wskazana jest w Umowie, podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej Cenie Wypożyczenia, a także o innych kosztach (np. Kaucji Zwrotnej), a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany przez Wypożyczającego najpóźniej w chwili wyrażenia woli zawarcia Umowy Wypożyczenia.
Klient obowiązany jest dokonać płatności tytułem Umowy Wypożyczenia oraz tytułem Kaucji najpóźniej przy odbiorze Pojazdu przed jego wydaniem. O ile Umowa nie stanowi inaczej, Klient może dokonać płatności gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na rachunek bankowy Wypożyczającego.
Kaucja Zwrotna wpłacona przez Klienta na rzecz Wypożyczającego podlega zwrotowi w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania Pojazdu przez Wypożyczającego, po potrąceniu należności Wypożyczającego wynikających z tytułu Umowy Wypożyczenia. Wpłacona przez Klienta Kaucja Zwrotna, w przypadku konieczności jej potrącenia, podlega zaliczeniu kolejno na: odsetki, Cenę Wypożyczenia, odszkodowanie z tytułu uszkodzenia bądź braku zwrotu Pojazdu, pozostałe opłaty, o których istnieniu i wysokości Wypożyczający informuje Klienta zgodnie z Umową. Kaucja zwracana jest w taki sam sposób, w jaki Klient dokonał płatności tytułem Umowy.
Umowa Wypożyczenia zostaje zawarta na podany w niej Okres Wypożyczenia. Początkiem biegu Okresu Wypożyczenia jest Pierwszy Dzień Wypożyczenia. Klient zobowiązany jest dokonać zwrotu Pojazdu będącego przedmiotem Umowy Wypożyczenia najpóźniej w ostatnim dniu Okresu Wypożyczenia do Miejsca Zwrotu wskazanego w Umowie.
Klient ma prawo zgłosić chęć przedłużenia obowiązywania Umowy Wypożyczenia, korzystając z danych kontaktowych podanych w Umowie lub z właściwej funkcjonalności w aplikacji webowej escooters.krakow.pl oraz wskazując liczbę dni, na jaki Umowa Wypożyczenia ma zostać przedłużona, najpóźniej na 24 godziny przed zakończeniem pierwotnego Okresu Wypożyczenia. Przedłużenie Umowy jest możliwe jedynie za zgodą Wypożyczającego, w przypadku, jeśli Pojazd nie został wcześniej zarezerwowany przez innego Klienta. Wypożyczający informuje Klienta o możliwości przedłużenia Umowy Wypożyczenia bądź braku takiej możliwości, na przykład za pośrednictwem wiadomości elektronicznej wysłanej w odpowiedzi na wiadomość Klienta. Brak odpowiedzi ze strony Wypożyczającego nie może być uznawany za zgodę na przedłużenie Umowy. W przypadku przedłużenia Umowy Klient zobowiązany będzie do zapłaty Ceny Wypożyczenia, za każdy dodatkowy dzień, zgodnie ze stawką dobową najmu wskazaną w Umowie. W pozostałym zakresie obowiązują warunki pierwotnej Umowy Wypożyczenia.
Niniejszy § 6 OWW określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Wypożyczającego w związku z Umową Wypożyczenia.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Wypożyczającego względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym.
Reklamacje związane z Umową Klient może złożyć na przykład osobiście, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, korzystając w tym celu z danych kontaktowych podanych w Umowie Wypożyczenia.
Zaleca się, aby wszelkie reklamacje związane z Pojazdem, w szczególności w przedmiocie jego uszkodzeń, wad lub innych niezgodności z Umową Wypożyczenia, zgłaszać bezpośrednio przy odbiorze Pojazdu i odnotować w protokole zdawczo- odbiorczym, a w przypadku ich wystąpienia w późniejszym czasie, zgłaszać je niezwłocznie po ich stwierdzeniu w Okresie Wypożyczenia – ułatwi to wykonanie reklamacji w sposób jak najmniej uciążliwy dla Klienta.
Wypożyczający zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, (2) numeru Umowy, (3) danych Pojazdu, (4) oczekiwań Klienta i (5) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Wypożyczającego. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Wypożyczającego.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Wypożyczający może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie lub podanie dodatkowych informacji oraz przesłanie dowodów (np. zdjęć), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Wypożyczającego.
Wypożyczający ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej złożenia.
Niniejszy punkt Umowy ma zastosowanie jedynie do Klientów będących konsumentami.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
Zmiany niniejszych OWW nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie tych zmian, w szczególności zmiany OWW nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Wypożyczenia.
Żadne postanowienie niniejszych OWW nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszych OWW z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWW mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta i inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Niniejsze OWW nie wyłączają przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z Wypożyczającym, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Wypożyczający gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.